FAQ Algemene vragen livestream Politieke Eindejaarsshow 2020

Hoe lang kan ik de theatershow terugkijken?
U kunt de avond (terug)kijken tot 48 uur na de voorstelling. Dit betekent dat u de video van de Politieke Eindejaarsshow kunt (terug)kijken tot donderdagavond 17 december 23:59.

Indien u een ticket aanschaft ná 15 dececmber, kunt u de video van de show terugkijken tot 48 uur na aanschaf van het ticket (houd zelf rekening mee tot wanneer dit dan is).

Hoe laat begint de livestream?
De livestream zal op 15 december om 19:45 starten. De voorstelling begint om 20:00.

Hoe lang duurt de theateravond?
De voorstelling duurt ongeveer 2 uur.

Zit er een pauze tijdens de voorstelling?
Er zit een korte pauze in van ongeveer 5 minuten.

Is de show in het Nederlands of Engels gesproken?
Tijdens deze avond wordt Nederlands gesproken.

Hoe werkt het aanschaffen van een ticket?
Via de website van Haagsch College kunt u een ticket reserveren. Nadat u op reserveren heeft geklikt vult u uw gegevens in en kunt u betalen via iDeal.
Binnen twee uur ontvangt u een bevestigingsmail (check ook even de SPAM-foldder).

De inloggegevens voor het college worden op dinsdag 15 december tussen 16:00u en 18:00u verzonden. Indien u na dat tijdstip nog geen inlogcode via de mail heeft ontvangen, neemt u dan contact op met ons via reserveringen@haagschcollege.nl.

Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu?
Controleer eerst of de bevestiging niet per ongeluk in de SPAM-folder/Ongewenst map van uw mailbox terecht is gekomen. 
Daarnaast heeft ons systeem het erg druk, dus het kan zijn dat het iets langer duurt voordat u het mailtje ontvangt. 
Heeft u binnen 4 uur na aanschaf van het ticket nog geen bevestigingsmail ontvangen, neem dan even contact met ons op via reserveringen@haagschcollege.nl.

Ik heb geen inloggegevens ontvangen, wat nu?
Controleer eerst of de bevestiging niet per ongeluk in de SPAM-folder/Ongewenst map van uw mailbox terecht is gekomen. 
Daarnaast heeft ons systeem het erg druk, dus het kan zijn dat het iets langer duurt voordat u het mailtje ontvangt. Heeft u op dinsdag 15 december om 18:00u nog geen inloggegevens ontvangen? Mailt u dan naar reserveringen@haagschcollege.nl.

Ik heb vlak voor aanvang van het college een ticket gekocht, maar nog geen mail ontvangen met inloggegevens voor de livestream. Wat nu?
We doen hard ons best om de kaartverkoopprocedure zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Wanneer u minder dan vier uur voor aanvang van de livestream een ticket bestelt, loopt u het risico pas na start van de livestream de inloggegevens te ontvangen. Om dit te voorkomen raden wij u aan tijdig te bestellen, in dit geval vóór dinsdag 15 december 16:00.
Bent u toch te laat? Het college is sowieso tot 48 uur na het college (of aanschaf ticket) terug te kijken.

Ik heb per ongeluk een dubbele boeking gedaan, wat nu?
Een aanvraag voor een restitutie van het teveel betaalde geld kan gemaild worden naar reserveringen@haagschcollege.nl.

Hoe kan ik de livestream op mijn tv bekijken?
U ontvangt op dinsdag 15 december tussen 16:00u en 18:00u de link en inlogcode voor het college per mail. Afhankelijk van uw soort laptop en tv kunt u met behulp van een HDMI-kabel de laptop aansluiten op uw tv, en zo het college op groot scherm bekijken.

U zou de livestream van het college ook met behulp van een Chromecast (of als u een MacBook/iPad/iPhone bezit, m.b.v. een Apple TV) kunnen zenden van uw mobiele apparaat naar de tv. Handleidingen hiervoor zijn makkelijk te vinden via Google. Let op: als u de Chromecast wilt gebruiken, zorg er dan voor dat u de VIMEO-app gebruikt.

Hoe geef ik dit college cadeau?
Wil je dit college cadeau geven? Dat kan! Mail dan even naar anneke@haagschcollege.nl voor meer informatie.

Is het college ondertiteld?
Nee, het college wordt niet ondertiteld. Mocht u gebruik willen maken van een schrijftolk, dan kunt u mailen naar anneke@haagschcollege.nl.

FAQ Het gaat mis - wat nu?

Het college is al begonnen maar mijn videospeler blijft zwart.
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn.

Controleer eerst of u de juiste link uit de e-mail met inloggegevens heeft aangeklikt. Deze is dikgedrukt aangegeven.

Als tweede kunt u de browser waarin u kijkt verversen. Hiermee laadt u de pagina opnieuw, waarbij de videospeler opnieuw verbinding maakt. Dit doet u door in de bovenste balk van uw browser op het icoontje van een cirkel met een pijltje te klikken.

Als derde optie kunt u uw browser even helemaal afsluiten, en dan opnieuw op de link uit de mail klikken. Deze opent dan vanzelf in uw browser. 

Wat is een browser?
Een browser is het programma waarmee u toegang heeft tot het internet en de Google zoekfuncties. Er bestaan verschillende soorten browsers, namelijk:
- Microsoft Edge
- Google Chrome
- Safari
- Firefox
- Opera
Onze livestreams werken het beste op de meest recente versies van deze browsers.

Ik probeer de livestream van het college te bekijken, maar het geluid is erg zacht. Wat kan ik doen?
U kunt het geluid van uw apparaat harder zetten.
Indien dat niet werkt, raden wij aan om met een koptelefoon te luisteren. 

De livestream is erg traag, en loopt achter.
Controleer of u een goede internetverbinding heeft. Voor de beste ervaring raden wij bij computers en smart-tv’s een bedrade internetverbinding aan.
Voor smartphones en/of tablets kunt u overstappen naar uw 4/5G abonnement als de wifi niet voldoet.